blajblaj

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Svensk sommar

Av blajblaj - 17 juni 2012 09:24

Ja nu är den här gott folk. Det har regnat non stop sen jag kom hit, och inatt hölls jag vaken av ett intensivt smattrande på husvagnstaket. Ja att telefonen plingade stup i ett gjorde ju inte saken bättre! Höhöhöh, men vad ska jag säga... Det kunde varit värre... MYCKET värre.   Sen är de tju jävligt mysigt att vara i en husvagn när det regnar, det är bara det att just den vagn jag är i, är ganska gammal och jag liksom bara väntar på att taket ska rämna! Hahahahah Eller ok, jag överdriver, som vanligt, men att det ska börja regna i åtminstone.


Och nu kommer den stora frågan: åka hem idag eller imorgon? Hmmmm... Fan, den e svår. Ska kolla sl och så får jag suga lite på den. Det där lät nästan snuskigt... Hhöhöhööhöhhö!!


Efter lite detektivande har jag insett att Danmark-Tyskland (Ikväll, kl 20.45) inte alls visas på svt, utan på 4:an, vilket gör att jag måste fixa pay per wiew eller dylikt och det är FÖR meckigt. Min dator är alldeles för liten för det. Så jag åker nog hem. Och då händer det sig att det går en direktbuss kl 14.24, så... Ja då får det väl bli så. Behöver klippa gräset innan jag drar dock. Huuu, hatar att klippa när det regnar.  


På tal om att klippa så har jag ÄNTLIGEN fått tummen ur röven och bokat klipptid. Den 29:e smäller det. SKa faktiskt färga bort alla dom grå oxå. Hehehehhe. Tycker jag har förtjänat det! Men jag fick en smärre chock, jag har ju inte klippt mig på säkert 2 år, men innan dess var jag ganska duktig, hade en egen frisörska och allt. Nu verkar det dessvärre som om hon har slutat. Och jag har ingen aning om vart hon tagit vägen! SÅ jag får gå till vanliga stället bli klippt av nån annan mupp, som säkert inte förstår mitt hår, och så får jag detektiva lite mer och luska ut vart hon har tagit vägen. Hur som helst MÅSTE jag klippa mig för det ser ta mig fan ut som ett råtta har byggt bo på mitt huvve. Mmmm, så ser det ut.


Snart semester. 6 härliga veckor som jag ska njuta så hårt på. Först ut Kroatien. Kommer bli awsome. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards