blajblaj

Alla inlägg den 8 januari 2015

Av blajblaj - 8 januari 2015 07:04

Idag är det torsdag, men andra dagen på den första skolveckan... Mycket förvirrande. Men det gick lättare att gå upp idag iaf. Alltid nåt...   


Jag tog mig faktiskt till badhuset igår, och det va skönt. Det blev lite stressigt efter 10 min in i simmandet då "simskolan" med typ 30 st 10-13:åringar kom och skulle träna crawl... Och vi motionssimmare fick byta banor till de som motionscrawlade/snabbsimmade. Mmmm, jag vet det låter helt bananza, vilket det också blev eftersom människor UPPENBARLIGEN inte kan samarbeta. Blä. MEn jag höll ut och fortsatte simma tills jag hade gjort det i 30 min. Då gick jag in i bastun. Mums. Satt nog bara 10 minuter men det va göttiga 10 minuter. 35 kr kostade simmningen, men så var jag tvungen att köpa ett lås till skåpet så tot 85 kr igår. Sen ska jag köpa klippkort så blir bättre. Har lovat D i klassen att simma med henne också, och hon hade kollat upp liljeholmsbadet där det tydligen var bara för kvinnor på måndagar. Och det känns riktigt bra. OCh mindre risk att banga ur om man har nån med sig.   Det tar väl ett tag att vänja sig tänker jag. Från att inte röra på sig så mycket till att röra på sig på ett ganska påtvingat sätt, det tar nog sin tid. Jag försökte komma tilkbaka till barndomens känsla av badhuset. Jag och min bästis Eleonor åkte och badade JÄMT. OCh jag menar JÄMT. Det va skitkul och man lekte och simmade och ja, hade det gött. Så jag tänkte att man skulle tillbaka dit... Men det va ju hela grejen, man köpte godis i cafeterian, och man hade en massa kompisar på plats och ja, det va good times helt enkelt. Mmm... Men men. Dessto bättre att åke med D då. 


Idag har vi halvdagskurs på biblioteket, i hur man använder sig av databankerna som finns för konstnärlig och pedagogisk forskning. Det ska bli intressant, och förhoppningsvis användbart. Folket i min grupp är jävligt värdelösa (mig själv inkluderad) men va fan. Snart är den här kursen slut och då är det bra med det... Hahah... Andra halvan av dagen går åt till en kurs om statistik. Det ska också bli intressant, men jag är rädd att den kommer söva mig.... Heheh... Får se hur det blir. 


Nu ska jag äta frulle. Ha det gött...



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards