blajblaj

Alla inlägg den 21 januari 2015

Av blajblaj - 21 januari 2015 07:19

Men bara för tillfället. Jag blev lite skrajsen när jag råkade prata om den i skolan och en av min klasskompisar sa att hon tänkte hitta den. Det går ju bara inte. Jag vill inte att nån i klassen läser. Jag skriver ju om alla. Och det går bara inte. Då skulle vart och vartannat inlägg behöva lösenord och det pallar jag inte. Enda sätt hon skulle kunna hitta är om hon söker på mitt instagramnamn. Heheh, rim. För dum som jag är har jag skrivit in nåt inlägg: namn + mormor = ovänner. OCh nu hittar ja ginte det inlägget. Men ja.. Jag får leta lite så går det nog bra. Annars brukar jag ju skriva blajblaj, men tydligen inte denna gång. Hrmf. 


Igårkväll fick jag spring i benen och gick och badade efter middagen. P skulle dra och träna så det blev en långpromenad på det. 30 min dit och 30 min hem. Insåg att det är jävligt skönt att gå promenader och det fick mig att tänka på när jag och Tessan gick på promenader i Mora. Haahhaa, skitsnackspromenaderna. Mums. Det va tider det. Jag är överlag inne i en nostalgisk period, tror jag. Tänker mycket bakåt. Men va fan, det måste väl bli så kanske? Ett sätt att få det att gå framåt? Typ liksom älta igenom det man saknar tills man inte orkar längre och då hitta nya roliga saker att fylla huvvet med... Kanske? Kanske... 


Förra helgen när jag va med syrran till landet, så va vi på en loppis i Mariannelund. Inte nån särskillt bra second hand/loppis, men det va en sån där "riktig" loppis. Men priser som liksom, ja. Som var BRA helt enkelt. Och inte några underliga överpriser bara för att vissa saker är "retro" eller så... Begagnade saker för en billig peng. Jag hittade en overhead för 50 kr, köpte den såklart inte, för vart fan ska jag ha den?  Men jag vill. Om den är kvar nästa gång så köper jag den. Den är ju inte bara ett förstoringsverktyg det är ju ett ljusbord också! Och ljusbord kostar fan inte 50 bagis. Det e fan skottpengar på overheadmaskiner på konstskolor. Däremot köpte jag en tekanna. Jag har 2 sen innan men den ena är för liten och den andra för stor. Nu har jag en LAGOM, hahha.. Så nöjd. 25 kr. Var det värt, kan jag säga. Den e brun och jättefin. Passar fint ihop med kopparna jag köpte för hundra år sen på en loppis i dalarna...   SÅ nu sitter jag och dricker mitt morgonTE från den kannan och det är jättemysigt. Hahah...


Jag har ju börjat och håller på för fullt med att söka sommarjobb. Jag har dock en dålig känsla i magen, jag vetefan om jag kommer få nåt. Huu, ser framför mig en sketen regnig sommar, utan pengar, landet är för trasigt att va på och jag har inte haft råd/tid/lust att fixa iordning, inte råd med Danmark och deprimerad. Huu.. Behöver ha ett jobb. 


Idag och resten av veckan är det självstudier. Vi har en hel del litteratur att läsa men det ska nog gå bra. Ska försöka ta mig iväg och bada, men nu har jag faktiskt badat både mån och tis så jag får väl lov att prioritera skolan. Hehehe... Men det e ju så mysigt att bada. Jag har inte riktigt gillat simningen (gillar ju att vattenleka) tidigare, men nu funkar det bra som fan. Det är så lätt och skönt att röra sig i vatten. Mums...  


Nä nu ska jag göra nytta... Min handsfree gick sönder på väg hem från badet igår och jag ska se till att få en ny. Basta! 


Hej då.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards