blajblaj

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av blajblaj - 23 januari 2015 08:48

Hittar dom mig så hittar dom mig. Då får jag stå för vad jag skrivit. Heheh.. Så jäkla illa är det faktiskt inte. Även om det kanske är saker som jag borde sagt till personen direkt istället... Alternativt saker som bara sårar, och inte gör någon nytta överhuvudtaget, och då tycket jg inte man SKA säga nåt. Så det blir som det blir.


Igår försökte jag plugga hela dagen. Det gick inte alls. Sen lagade jag en spenatoch fetaostpaj. Knatade till mormor där vi käkade paj och sen spelade vi canasta. Sjukt kul och mormor är en sån jäkla showare. Hahhaha... Kul.


Idag är det fredag och jag skulle så gärna vilja gå och bada, men nu finns ingen återvändo, jag MÅSTE PLUGGA. Bläk. Får se om jag kan dra dit ikväll kanske, tror dom har öppet till nio. Nä det hade dom inte såg jag nu, men däremot är det kvinnosim mellan 16-18... Kunde va nåt.


Chefen för kollot hörde av sig redan igår, men jag såg det nu idag. Jag ska få komma på intervju på tisdag nästa vecka. Alltså, jag kan inte med ord beskriva hur peppad jag är på det här. Visserligen får jag och P ta lite distans men det kommer lätt vara värt det. Jag har ju senaste tiden funderat lite på det där med vänner och hur det fungerar. Och jag har tänkt: men om man nu tappar sina vänner, på vilka anledningar det än månde vara, hur skaffar man då nya? Och speciellt när man inte går ut och festar och inte heller vill skaffa barn, som annars är två stora vänskaffarforum. Och nu tänker jag att ett sånt här jobb verkligen skulle ge god grund för nya vänskaper. Jag menar alla ledare kommer från samma bakgrund, och även om det inte var ett krav att vara nykter så skulle det i alla fall vara det under lägerveckorna. Ett annat krav är att föreningen utgår från att man själv har växt upp under likanande förhållanden som ungdomarna som kommer till lägret, och att man garanterat har fått ärr av det. En av frågorna en skulle besvara var: hur har du bearbetat dina problem? Vilket jag tycker är helt fantastiskt. Det är dessutom ett krav att en vill engagera sig hela året då dom har helgläger och andra äger på olika lov och sånt. Jag tror på det här. Jag känner verkligen att det är för mig. Håll tummarna att jag får jobbet.    Ska bli intressant att se upplägget också, jag har fått för mig att det inte direkt är någon lön att tala om, men jag vet inte.. VI får se.


Just ja, tandläkaren igår: Oj vad duktig du har varit med borstandet. Du har borstat så "bra" att du har fått ett sår i kinden och det är troligtvis det som gör ont. *pillpill* vi bokar en tid nästa vecka för att ta ut tanden. Ööööööhhhhhh.... Ok? "Här e fakturan: 1955 kr. OCh då är dagens undersökning inräknad. Vassego."


Så inflammationen va borta men jag rev upp såret i munnen varje gång jag borstade tänderna så inte så konstigt att det aldrig slutade göra ont! Heheh... Men nu vet jag och kan sköta mig ännu bättre nästa gång. Ska ringa och avboka idag. Och den där tanden kan jag ta bort när jag inte längre är apfattig student. Så.


Nu SKA jag plugga. Wish me luck. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards