blajblaj

Direktlänk till inlägg 28 december 2015

Det kom snö trots allt

Av blajblaj - 28 december 2015 09:13

Men den ligger nog inte kvar så länge tror jag... Det har redan böjat smälta. 


Vill inte skriva att jag är ledsen och gråter men det gör jag, så varför inte? Vill kunna skriva att jag är glad och lugn och trygg inombords och att jagh ar någon form av tillit på att allt blir bra men det har jag inte. Jag hatar att känna så här och jag vet inte hur jag ska göra för att ta mig ur det. Tänker att det säkert blir bättre när skolan sätter igång igen, då kommer jag inte ha så mycket dötid när jag liksom KAN slinka ner i träsket och inte göra annat än tycka synd om mig själv. Nog.

Idag ska jag ner en snabb sväng till centrum och byta till mig nästa miljonlott   , fixa mormors keno och köpa busskort. Sen ska jag ta tåget så jag är inne på slussen till halv ett och där bli upphämtad av syster som vill ha sällskap till IKEA. Kanske köper jag den där bäddmadrassen som jag velat ha så länge... Kanske. Sen vill hon visst runt till lite olika affärer och jag hänger glatt på. Det är bara bra att jag gör nåt, som sagt det är lätt att lägga sig i soffan och bara grina och tycka synd om sig själv. Lätt som fan... Men inte särskillt roligt eller smart eller givande eller något bra alls faktiskt. Så... Ja, det blir bra att åka på shoppingtur. 


Ikväll SKA jag sy något på maskinen. Vill ha nya gardiner i både köket och vardagsrummet så, ja.. Det vore nåt. Fast kanske ska börja med nåt klädesplagg ändå? Det var ju så länge sen! Herregid jag blir nästan nervös av att bara tänka på det. Underligt, men sant. 


Nu måste jag skynda mig lite. Ajöss



 
 
Ingen bild

Me

28 december 2015 17:00

Ja skönt att snön smälter bort :)Den bara ställer till massa olyckor och förseningar. Det är ett gammalt beprövat knep att arbeta och träna bort ångesten och depressionen, då börjar man focusera på annat.

IKEA i Skärholmen, Kungens kurva är ett riktigt Gröna Lund. Ett ställe att verkligen bli snurrig på :)Brukar också bli nervös om jag ska göra något jag inte gjort på länge, man känner sig kanske aningen ringrostig hehe :)

blajblaj

28 december 2015 18:41

:) Ikea gick riktigt smärtfritt faktiskt.. :) Haha....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards