blajblaj

Alla inlägg den 3 februari 2016

Av blajblaj - 3 februari 2016 07:25

Igår fick jag svar från språkreseföretaget som jag har sökt sommarjobb hos. Jag fick en länk där jag kunde boka in mig på en första intervju via skype. Läste på ordentligt om själva tjänsten och lönen är ju piss och skit, en är i tjänst hela dygnet och det är nog riktigt tungt både psykiskt och fysiskt. MEN, resan till landet en ska vara i och halvpension (frukost och middag) ingår i vistelsen. Och jag behöver ju bara få in till hyran, är inte kräsen på nåt sätt. (Har ju lite sparpengar också.) Det går att välja en eller flera perioder, och jag tänker mig att OM jag blir erbjuden en tjänst och tackar ja så vill jag ha hela sommaren. Det var ett tag sen jag sökte tjänsten och min hjärna funkar ju lagom bra så jag minns inte riktigt hur det gick till, men jag är ganska säker på att det var en onlinetjänst jag ansökte via, och jag troooor jag valde Malta som ort. Det känns som att det skulle passa mig bra. Vara på Malta och jobba röven av mig hela sommaren. Bra för hjärnan. Dessutom är det en bra merit, rent utbildningsmässigt sett. Jag får ju pedagogisk vana och det är ju inte fel när en pluggar till lärare.


Sen fick jag svar på mitt desperata mail till båtföretaget också. Hon som svarade var mycket trevlig och skrev att jag kunde maila direkt till henne. SÅ det gjorde jag och sen satt jag och bad till alla karmagudar om att jag skulle få komma på intervju ÅTMINSTONE, haha! Jag tänkte att om jag anväder all min karma för att få det så skulle jag jobba resten av livet för att bara gott åt andra. Heheh. Ja, alltså.. Mmm. Men även om Malta skulle vara nice, så har jag ju landet att ta hand om och att då åtminstone vara i Sverige skulle ju vara bra. Så jag kan klippa gräset etc. Vill bara inte jobba på gården igen. Det är viktigast. Fick tag på gamla chefen (som också var på gården i somras) och bad om att hon kunde vara min referens, det ville hon och hon sa också att hon startat eget nu. Det kan ju va en ingång tll jobb i framtiden... Om jag har lite tur. Jag gillar henne. Hon är bra.


Idag har vi självstudier men min hjärna säger åt mig att göra massa saker: 1. Åka till skolan och fortsätta trycka. Hann inte riktigt färdigt igår och det är kul. 2. GÅ och simma. Har så jädra ont i ryggen och en simtur med tillhörande halvtimme i bastun kan nog vara skönt. 3. Åka till forum och köpa ny handsfree och vit akrylfärg... Min kropp säger dock nejtack till allt ovanstående. Men jag borde verkligen... Göra NÅGOT... Hmm. Måste ju läsa också. Hrmf. Ok, jag kanske gör så här: Tar med mig badkläder och åker till forum, köper det jag ska köpa och åker sen direkt ut saltis, badar och sen promenad hem? Åhh, att jag ska vara så jävla laaat.


Ajö     

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards