blajblaj

Alla inlägg den 9 februari 2016

Av blajblaj - 9 februari 2016 17:50

Jag glömde ju skriva imorse att det är idag som jag ska provdyka ute i Gurraberg. Nu har dom flyttat dyket till kl 20.00 istället för 19.00 och ja, det är ju lite surt. Men det gör inte så mycket, har inget här hemma att göra iaf. Inget viktigt iaf. Men det är två timmar långt, så jag kommer inte vara hemma förrän sent... Hehe. Spelar ingen roll. 

Av blajblaj - 9 februari 2016 08:07

Jag fick massor gjort igår, trots den supersega starten. Jag tog mig till IKEA och köpte tyg och lite smått och gott till mig själv. Sen åkte jag till skolan och fick ordning på mitt mönster, insåg dock att jag tänkt lite fel så idag måste jag modifiera, men det gör inget, det är lätt fixat. Var i skolan till typ fem och var inte hemma förrän vid typ halv sju... Men då gick jag också förbi centrum på väg hem och köpte bacon, grädde och jäst. Vi pratade nämligen om att det är fettisdagen idag och då slängde jag ur mig att jag kunde fixa bullar om någon annan fixade grädde och mandelmassa... Så ja, jag fixade bullar igårkväll. Dom blev jättegoda. Hade i hel kardemumma, och använde samma deg som jag har gjort senaste bull- och brödbaken och den är så jäkla bra. Det blir supersaftigt och fluffigt på samma gång! Mums. Sen får vi väl se om någon annan vill fixa det andra, men det visar sig. I värsta fall tar jag hem bullarna igen.   Och så lagade jag världens godaste spaghetti carbonara igår. Alltså, jag har aldrig gjort den själv, men det blev såååå gott. Så sjuuuuukt gott. Mmmmm... Senare på kvällen fick jag dock huvudvärk och jag försökte sova bort den. Det gick inte utan jag vaknade med värre värk än innan. Så idag har jag också haft en seg start med treo och berocca till frukost. Men vi har sovmorgon, för vår lärare hade nåt läkarbesök eller nåt. Det blir bra. Slippa värsta morgonrusningen är aldrig fel.


Är ganska peppad inför dagen. Kommer kunna börja trycka redan efter lunch tror jag... Har totalt 6 meter tyg! Hahah.. Inte alls ambitiöst. Hrmf. Men när det väl är tryckt kommer jag börja sy och det blir skoj. Men det kommer ta tid... Hmm. Ambitiöst var ordet.


Nu drar jag till skolan. Ajö 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards