blajblaj

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av blajblaj - 1 januari 2012 17:44

Har precis kollat klart på filmen "Casablanca" från 1942   . Jag fattar grejen! Jag fattar hur den har kunnat bli en klassiker!! Den var fanFUCKINGtastic. En sån smäktande romantisk kärlekshistoria med, ta mig fan, ORGASMER av 40-talets könsroller. Och på det, har vi hjälten, Rick, ( Humphrey Bogart ) i filmen som släpper sin " one true love " till förmån för krigets hjälte ( Paul Henreid ) och herreguuuuud sånna fantastiska män!!!!      


Den totala kulmen nås av att Rick har en alldeles egen svart man som heter.... SAM! Och att Sam gör låten "As time goes By" som är en av mina absoluta favoriter med Mr Sinatra... Ja du hör ju själv. Den här filmen var gjord för MIG. Jag visste det inte men jag gissade det redan innan. Att man sen på fullt allvar överväger att bli lesbisk, uppfinna en tidsmaskin och kidnappa Ingrid Bergman bara för att få smaka litegrann på hennes fantastiska läppar    ,(Hon är så vacker att det gör lite ont) gör ju bara filmen än bättre. Åh vad jag tyckte om den här filmen. Det är lite synd och skam att det har tagit mig 30 år att se den.


På det har jag gjort TIDERNAS godaste pizza. Jag har överträffat mig själv. Mmmums:   Det blev inte jättemycket städat, men va fan. Man kan inte göra allt som man borde... Heheheheh Då skulle man ju aldrig hinna se bra filmer till exempel..


Hämta sista tvätten. Sen vete katten va jag ska hitta på...? 

Av blajblaj - 1 januari 2012 09:25

Åh så skönt. ÅHHHH SÅ SKÖÖÖNT. Idag ska jag STORstäda. Byta sängkläder, tvätta fönster och putsa och fejja, och fixa o trixa. Mmmm. När det inte e topp i huvvet, e det så mycket skönare att ha det rent runt omkring sig.


Ok, 1:a januari. Ok... 1:a Januari... Ok... 1:a. JANUARI. Nä, det känns INGEN skillnad.


Nu sitter jag bara och väntar på att affären ska öppna så jag kan få tag på mjölk. Jag överlever inte utan mjölk. Jag ska ENBART dricka o´boy idag. Eller ok, kaffe oxå, men mest o´boy.


Hoppas jessica orkar maila alla bilder från gårdagen till mig idag. Det vore nice. 


Det känns som om det bara finns jag i hela Världen. Som det har varit nån typ av katastrof och jag e enda överlevande. Det känns lagom bra.  

Av blajblaj - 1 januari 2012 01:47

...jag är ingen partytjej längre. Jag klarar ett par timmar men sen tar det bara stopp. Och då kan jag inte komma hem fort nog. Och det är då det kommer. Den där störiga lilla tanken som säger: Varför slutade jag dricka. Det är ju så kul! Den försvinner lika fort och jag inser hur mycket bättre jag har det som ickedrickare men ändå. Den hinner komma och den hinner ställa till förtret. Men ok, nu ÄR jag hemma. Och ta mig fan klockan är ju snart 02.00 på nyårsdagen. Det e fan bra jobbat tycker jag...


Men jag är ju lika kass som vanligt det blev inte många bilder och inga från själva festen eller nyårsfirandet! Heheheh Värdelös is my middlename.     Snygga tjejer. Jag ör visserligen osminkad och jävlig men va fan. Inte klanka ner på mig själv, lova jag juh.  


Och här e en snabb skiss på nåt, åt det håll, jag tänker mig tatueringen:   Kommer typ bli apbra. Ja just det, för er jag inte har pratat sönder öronen på ang detta, så har jag bestämt mig för att tatuera in alla medlemmar i Family Guy, på lite olika vis. Det här är min tanke med Stewie...   Januari ska nämligen gå i tatueringarnas tecken. Tänkte jag.. Heheh förhoppningsvis...


Ok, nu har jag lite ont i magen. Och ska spela lite, sen. Bingen. Tjo


Och gott nytt då.        

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards