blajblaj

Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Igår va en riktigt bra dag.

Av blajblaj - 30 januari 2015 07:15

Jag gjorde precis allt som fanns på listan. I rätt ordning. Förutom att det tog längre tid att ta mig från Essingen (där intervjun var) till cafét där Emma redan var. Så det blev inget pluggande. Men det va liksom bara ett tidsfördriv för jag trodde att Emma skulle komma senare. SÅ, win win!


Intervjun gick sådär, faktiskt... Dom berättade jättemycket intressanta grejer om föreningen, och hur det är uppbyggt och vilken hjälp dom faktiskt ger dom lyckliga få trasiga ungdommar som får komma till dom. MEN... Jag vet inte om jag är rätt person. OCH, jag vet inte om dom tycker jag är rätt person, för just sommarkollo. Däremot kan det vara så att jag kan passa för helgkollot. Ungefär samma upplägg men inte riktigt lika intensivt. Dessutom, två, eller nej tre nackdelar: 1. Sommarkollot gäller 2*15 dagar, alltså bara en månad. Det försvårar ju för mig otroligt. Jag måste då kanske tacka nej till andra jobb, som vill ha mig HELA sommaren, och det fanns liksom inget utrymme att fråga om pengar, för dom vill inte ha folk som söker jobbet på grund av betalning. Vilket jag förstår till fullo, men det som sagt, försvårar. 2. Blir en lägerledare gäller det alla läger. Sommar, påsk och jul! Jullägret startar 23:e och håller på över julen. Jag vet inte om jag vill. Ganska självisk upptäcker jag... 3. Dom använder dessutom väldigt mjuka metoder, med mycket kärlek, bekräftelse, kramar och komplimanger... Inget FEL med det, men jag vet inte om jag är sån. Om jag liksom har det som krävs för att kunna kramas med främmande barn. Man kramas ju säkerligen inte första gången man ses, och det beror såklart på barnet självt, om hen VILL kramas, men. Jag vet inte. Det där är kanske mitt eget främsta besvär från uppväxt med frånvarande föräldrar och missbruk. Är inte jättebekväm med närhet. Och det behöver jag antagligen jobba på, och det skulle kanske vara skiiitbra för mig att göra det tillsammans med behövande ungdommar?? Men det kan också vara skitdumt. Vet inte. Jag får lite på att dom som anställer ser sånt bättre...


Tack Emma för en strålande fika med tillhörande promenad. Lika skitbra som alltid!!


Tack mormor för en sjukt kul canstakväll. Hon e kul, hon... Danskjäveln. Hahhah! Borde ha filmat, men jag liksom glömde det i farten... Ska gört nästa gång.


Har inget nytt på P:fronten eftersom jag knappt såg till honom igår. Men det känns bra. Och typ, lugnt. Det kan liksom inte vara bra jämt, som kloksomenbokStina har berättat för mig.


Jag håller på och lyssna ikapp mig på Karin&Saras pod. Har inte lyssnat på jättelänge och ligger SJUUUUUUKT mycket efter. Jag vet inte ens om jag kommer hinna ifatt. Huuuu... Den är så bra. Försökte få in länk men explorer vill liksom inte och jag har lite bråttom, så en annan gång....


Nu ska jag trycka i mig ett ägg och sen åka in till skolan och få handledning med gruppen, och sen ska jag ta helg. Åhhh, va jag älskar att vara ledig. Mums. Hej då. 

 
 
Emma

Emma

31 januari 2015 09:57

Tack själv det var så himla mysigt och roligt!!

http://Luinlote.blogg.se

blajblaj

31 januari 2015 16:09

Men jaaa. Och det är du som är klok och vis... Jag får också extremt mycket energi av våra dejter!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards