blajblaj

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av blajblaj - 9 mars 2015 07:13

Somnade med huvudvärk igår, och vaknade med huvudvärk idag... Dessutom lika trött som vanligt   ! Har haft huvudvärk mycket på senaste tiden, undrar vad det beror på? Extra stel kanske? Tycker det borde bli tvärt om eftersom jag faktiskt går och plaskar och sitter i en mjukgörande bastu titt som tätt nuförtiden... Men, men... Det är som det är. Det är ju typ 25 års känslor som sitter i mina axlar och nacke, och jag borde kanske ta itu med det, men ja, jag vet inte... Det får bli som det blir...


Igår var jag på intervju på Siggesta. Det gick bra, tror jag. Jag kan verkligen tänka mig att jobba där, det skulle vara helt ok tror jag. Dessutom är en liksom ute på landet och då kan jag koncentrera min lediga tid på att fixa iordning därute. Så kan jag liksom tänka att jag har sommaren på mig, så att säga... Istället för att tänka att jag har våren på mig och måste vara klar om typ 1 månad! (vilket är en fysisk omöjlighet och det ger bara ångest att tänka så) Under intervjun skulle jag säga vilken plats (siggesta har en massa olika arbetsstationer) som jag tror jag skulle passa på och jag sa... Delin. Där ska en tydligen sälja: kaffe, fika, inredningsdetaljer och vara behjälplig, eftersom det är ett av de första ställena folk går till när dom kommer. Jag tänker att dagen går fort om jag jobbar där.


Sen åkte vi till båtmässan. Vi traskade runt och kollade båtar värda flera jävla miljoner, träffade på folk från P:s jobb och snackade lte skit, och samtidigt som båtmässan är även vildmarksmässan och nu har jag äntligen köpt mig ett eldstål!! Som urtidsmänniskan aka friluftsmänniskan inom mig har längtat! Nu kommer jag kunna göra upp eld närsomhelst. Varsomhelst. Mmm...


Idag ska jag till skolan och redigera. Det sista som hände i skolan i torsdags var ju att Emma i gruppen, var väldigt anti hela vårt arbete inkl uppsatsen och kände sig nödgad att tala om det inför halva klassen OCH våra två lärare? Och ju mer jag har tänkt på det dessto mer stör det mig. Hennes problem liger i att filmen vi har visat klipp ur går på bio. Mmm. Inte det smartaste valet, men låt mig då få påminna om VEM som insisterade på att det skulle bli just den filmen...: E! Ok. Skitisamma. Vi gick alla med på det. Även om jag sa nej från början. Desstuom tror hon att jag och S vill spela in fler scener för att göra vår film mer lik orginalet! Så är icke fallet! Vi måste lägga till scener för det är ungdomarnas röster som ska höras och nu gör dom inte det. De få, små ändringar vi har gjort märks inte ett skit, och därfär ligger vi risigt till. Hon verkar vara väldigt nervös inför uppsatsen och låter det liksom paralysera hela sig. VIlket är skit för det drar ner hela arbetet. Det skulle kunna bli SÅ JÄVLA bra men nu har hon liksom gett upp, så nu kommer det bli skit. SKIT. Är så trötttttt, vill va hemma och sova idag... Orkar inte sitta och tjaffsa med dom där idag. Bläk.


Och så skulle jag färga utväxten igår och slarvade som fan så nu har jag skiiitmycket färg på huden i ansiktet. Mmm, ser ut som en hjälm, faktiskt. Hahahah, ser inte snyggt ut, men jag får dölja det under en mössa. Synd bara att det är vår på riktigt ute och redan 6,7 grader ute. Kommer svettas ihjäl. Haha. Igår gick både jag och P utan jacka och det blåste liksom varmt. Hoppas det blir samma sommar som förra året! Hoppas hoppas!


Nu ska jag göra mig iordning. Ajöss  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards