blajblaj

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Bara en dag kvar...

Av blajblaj - 26 mars 2015 13:44

Idag hade vi genrep. Jag kom försent och stämningen var lika jobbig som vanligt. De undanhöll information (klassisk härskarstrategi) och T var som vanligt ivrig att avbryta mig så fort jag sa nåt och dessutom snabb att tycka VAD JAG ÄN SA va nåt dom inte ville gå med på. Jag nämnde vid ett tillfälle: ska vi ha någon som ansvarar för att svara på frågorna så vi inte står oc stakar oss och pratar i mun på varandra... T säger, nästan innan jag hunnit prata klart: nä, herregud, varför ska vi ha det!??? Asså!! Och då avbröt S henne för att förklara, vad det va jag hade sagt, eftersom hon uppenbarligen inte lyssnat, som vanligt, men jag hann snappa innan S hann börja: och bara höjde rösten och typ: ja men ursäkta då T, att jag öppnade munnen, det var verkligen inte meningen! Sjukt larvigt, jag vet, men jag bara tappade det. Jag skrattade superironiskt samtidigt och jag VET att dom märkte att jag va förbannad. Sen hann S förklara, och då skulle T liksom fixa situationen på nåt sätt... OCh typ: aha jag trodde du menade att vi skulle bestämma vem som skulle fråga saker... Öhh, va? Frågorna ska liksom komma från publiken, så bara att hon trodde att jag tänkte så visar ju bara vad hon ger mitt intellekt för betyg. Jävla kärring. Sen var det pinsamt tyst ett tag, och dom pratade om lite andra saker. När det blev tyst började jag säga: Ok, men fun.... Då avbruter T mig ÅTERIGEN, för att fortsätta diskutera frågestundsgrejen??! Jag snappade igen: och bara, slog ut med händerna och typ... Tystnade, samtidigt som jag stirrade på henne, liksom frågande. Typ, sluta avbryt mig innan jag... Både S och E typ ryckte till och såg helt livrädda ut... ??? Och T tystnade och bara, va?? Sen va jag tyst. Och tillslut sa S: vad skulle du säga? Och jag fick äntligen säga vad jag skulle. Herregud alltså, fattar inte vad fan T:s problem är. Det är som att hon inte vet att jag är där. Hon är dessutom sjukt snabb på att sätta diagnoser på allt och alla, men hlite jävla självinsikt verkar va omöjligt att frambringa. Usch, jag gillar verkligen inte henne. Vill aldrig mer vara i hennes grupp. Blä. Som jag sa till D när vi pratade i telefon igår: Skulle det bli så här igen, att vi ska ordna egna grupper, då tänker jag hålla mig så LÅÅÅÅNGT ifrån dom där som möjligt. För jag menar, dom tror ju säkert att jag kommer VILJA vara med dom i framtiden och att dom måste hålla sig undan mig! Huu. Jag har ju hela tiden menat att vi är en sjukt bra grupp, ja tills för några veckor sen... Men det är nog bara det dom tänker på nu... Fy fan. Hur som helst, bara en dag kvar nu. Sen VFU i 5 veckor!

 

Ajöss 

 
 
Ingen bild

Stina

26 mars 2015 15:20

Kämpa fino! Som du säger, bara en dag kvar! T verkar vara en jävla tönt, du borde fälla henne. Puss! <3

blajblaj

27 mars 2015 07:29

Tack vän. Jag känner lite att karma tar hand om T. För hon mår verkligen inte bra, och hon är mycket märklig överlag... SÅ hon har det nog inte så lätt, och är ganska omedveten om sig själv.. Heheh, men ett litet skrapsår har hon fan förtjänat. Hahah! Puss puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards