blajblaj

Alla inlägg den 21 november 2015

Av blajblaj - 21 november 2015 07:26

Igår var jag för första gången på katthemmet. Jag hade bokat in ett värdinneintro med Stefan. Det började dåligt med att jag blev nästan 30 min sen. Så jäkla dumt och tråkigt. Men det var ingen fara, jag och Stefan kom suuuperbra överens och jag är övertygad om att jag har fått en ny vän för livet, om jag vill. Vi hängde runt från ca. 17.35 till 21.00 då jag och de andra kattvolontärerna tog bussen mot stan. Stefan hade dock bil och skulle ut mot Stavsnäs. Men jag och Stefan hade en sjukt trevlig kväll, det kom inte så mycket besökare, men några stycken, och det verkar inte alltför betungande att vara värdinna. Hela upplägget verkar också vara, lite mañana, och såklart är det viktigaste katterna. De ska få mat, det ska bytas i lådor och det ska KELAS. That´s it. Fast inte för vardinnorna, vi ska inte vara med katterna alls, utan hänga nere i receptionen. Jag fick ju träffa volontärerna och det va ett gäng fantastiska kufar. Men det verkar som att dessa jobbar så gott som fasta pass, vilket innebär, insåg jag nyss, att det inte alls är säkert att jag komemr träffa dom igen. Hrmf. Får ta och boka in mig på fredagkvällar. Det är då dom är där iaf. Så idag ska jag ju tillbaka och köra ett intropass för att bli kattskötare. Idag kommer jag få vara med katt. Mmmmm...


Efter det ska jag en snabb sväng till fiskis och hämta min jacka. Jag står inte ut med den jag har nu som bara öppnar sig från fel hål så fort jag rör på mig, och även om jag bävar för att träffa P så måste det göras. Jag tänker lite som när jag slutade röka, först tänkte jag att jag måste sluta med kaffe också eftersom dom hörde ihop så jävligt, men sen insåg jag att jag VILL ju ha kvar kaffe. Jag vill kunna dricka kaffe alltså måste jag lära mig att göra det ena utan det andra. VIlket också gick. Så jag måste ju kunna åka ut till fiskis dessa veckor OM JAG MÅSTE, och klara av att träffa P. Det är ju en kort period. Jag har ju dessutom kommit fram till att han ska ut redan den 25:e dec. Jag har bara inte sagt det till honom än. Kanske göra jag det idag. Det känns bättre att antingen ringa, eller säga det IRL. Efter att jag varit där vet jag inte vad jag ska göra. Åka till Tyresö eftersom jag har en massa grejer med mig såklart men, sen?? Hmm... Nja, det ordnar sig.


Söndag innebär häng med syster och mormor. VI ska fixa lite och då ska jag äntligen få bort det dåliga samvetet och prata med henne. Har inte gjort det på två veckor och det känns ju inte så schysst. Sen ringde Oscar igår också. Fick äntligen berätta nyheten för honom och han undrade om vi skulle hänga på söndagen. Jag sa som det va att jag va uppbokad, men att det kanske gick framåt eftermiddagen.. Men jag ska messa honom att vi får se, att jag hör av mig när jag är redo och så får vi se om han kan. Han är jävligt bra. 


Fy fan va gärna jag vill ha en bil. Fast ändå inte. Pratade med Stina länge om fasorna med bil, den måste ju tas om hand och det är DYRT. Men, friheten!! FRIHETEN.  


Nä nu måste jag göra mig iordning. Ajöss 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards