blajblaj

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Jag SKA inte överanalysera

Av blajblaj - 10 januari 2012 19:53

Min hjärna... Alltså jag fattar inte. Ena sekunden tänker jag bra tankar och så smyger sig en liten jävel in och viskar: "ja men tänk om det är så häääär??? Dom kanske sa så för att jävlas. Dom kanske e ironiska. Dom kanske e falskast i Världen. Dom kanske vill att du ska klanta dig." Fy fan. Och det här kommer låta än mer pretto än vanligt, men ja.. Vi vet ju redan...   


Detta slutar nu. Jag tänker inte analysera. Jag stänger av. Jag stänger ned. Nu får det vara nog. Och Jenny för helvete. Behandla andra som du vill bli behandlad själv. Ok. Och så slutar du upp att grina. Ta kontroll.    


Annars har dagen varit jävlig. Men det ska vara så ibland. Och jag hade ett missat samtal. Från ett av företagen jag var på under Uniflex. Ja, det där företaget jag var på när jag gick på intervju, ganska direkt innan JAG FICK SPARKEN. Ja... Vad ska man säga... Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Tydligen har hon jobb åt mig. Nu. Weird. Men, men. Man får se det possitiva. Hon måste ju tyckt jag var bra i alla fall. Trots allt. 


Nu ska jag lägga mig i sängen och återigen läsa en av Mia Törnbloms böcker. Det är sånt som gör mig pretto. Men jag e fan hellre pretto än ledsen för att jag.. Hrmf, "blir dåligt behandlad..." Usch. Skämmes.


Go´natt 



 
 
Ingen bild

Stina

10 januari 2012 21:09

Man är inte pretto om man är cool. På samma sätt som det är fränt att vara nörd om man inte är tönt och fränt att vara tönt om man inte är kass. Alltså: Pretta på! Du är bäst!

blajblaj

11 januari 2012 06:31

Tack vän. Du har så rätt. Jag måste bara sluta bry så jävligt vad folk tycker. Jag ska jobba på det! Tack för att du finns!

 
Emma

Emma

10 januari 2012 21:41

Man får vara ledsen. jag hade en crap-dag idag och, ja, skit på en jävla pinne till en del människor. jag blir ledsen och besviken och så tog jag för en gångs skull steget och... sa nej. För nog första gången i mitt liv sa jag nej, stopp och belägg. Stolt nu, faktiskt. Och TROTS att jag har allas (alla som räknas iaf!) support i ryggen, som säger att det var helt rätt så kommer det där hemska - överanalyserandet. och så växer oron och ja, så blir det crap. Men det är ett av mina nyårslöften... att inte övertänka saker lika mycket längre. Låt saker vara som de är, vad kan jag egentligen göra åt folks fuckery? Du vet. ^^

Ska vi hjälpa varandra? Med positiv-pepp och allmän samtals-terapi? Att ranta av sig är bra! ^^

otroligt råddig och förvirrad kommentar, jag ber om ursäkt!!

Men du vet i alla fall att jag tycker du är världens bästa och tack för att du finns och för att du är min vän! <3<3<3

http://luin-lote.livejournal.com

blajblaj

11 januari 2012 06:30

Jag kan inte annat än hålla med. Med allt du säger, OCH jag slänger en tillbakakaka!! Tack själv Emma, och när kan vi ses??? Stooooora kramar!!

 
Emma

Emma

11 januari 2012 18:27

När slutar du på fredag??? Ska vi ses då? Vi kanske kan gå på museumet då, om det är öppet? Inka-utställingen lät så sjukt intressant! Och sen en middag eller fika eller någon sorts kombination som avslutning? :)

http://luin-lote.livejournal.com

blajblaj

11 januari 2012 19:35

Jag slutar sent... Men det är å andra sidan fredag.. Jag försöker få tag på dig via msn, annars hörs vi imorgon!! KRAAAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards