blajblaj

Alla inlägg under mars 2015

Av blajblaj - 19 mars 2015 07:49

Jag har så bråttom. Jag började kolla julresan nu på morgonen, inte bra, haha. Jag är ju lite av en periodare, tror jag har nämt det tidigare... Det varvas mellan: Hund, stuga och resor. Och det är resor jag är inne på nu, efter en lååång period av stuga. Och det är så kuuuul! Testa olika dagar, olika resmål, olika hotell, vilken transfer som är bäst, vad en kan göra, kan en surfa... Ja du fattar! Åh jag hoppas så jävla hårt att det här blir av! Jag är redan superpepp, och är än så länge bara i tankestadiet! Men... Hoppas, hoppas!


Idag har vi del 1 av opponering. Jag ska bara lyssna på alla andra. Del två är imorrn och min opponering är då. Är inte ett dugg nervös. ÄN. Hhaha, men det kommer väl imorrn.


Nu måste jag springa till tåget. Hej då. 

Av blajblaj - 18 mars 2015 08:34

Jag är så sjukt jävla provocerad just nu. Jag vill skrika, och jag vill gråta och jag vill slåss. Jag hatar när saker och ting inte blir som jag tycker de ska vara, och jag hatar när saker händer utanför min kontroll. Jag hatar att inta alla vill samma saker som jag... Fan... Dessvärre verkar det som att det ÄR så. Livet ÄR så. Jag kan inte bestämma över de människor som finns i mitt liv. Varken de tillfälliga, de som stannar en längre tid, eller de som är för evigt.  När jag är possitiv och inte så jävla provocerad och arg, då försöker jag tänka att i mitt liv finns jag. Jag är solen i mitt universum och alla människor som finns runt mig är liksom bonusplaneter, eller stjärnor, eller månar eller, ja.. Du fattar. Och jag MÅSTE tycka om mig själv, jag måste vara viktigast i mitt liv för annars blir det skit. Sen har jag sjukt mycket kärlek över som jag mer än gärna slösar på mina bonusplaneter, många gånger helt i vetskap om att jag inte kommer få samma tillbaka. Men det är liksom ok. För vad som än händer, har jag alltid mig själv. ... .......... .......


Nu rann det av. Haha! Ilskan, alltså. Skönt. Jag hatar att vara arg också. Haha, jag började fantisera om allt kul jag kan göra på egen hand, med mig själv som sällskap och nu känns det inte så jobbigt längre. Jag kan dessutom inte veta vad som ligger i framtiden, varken i händelser eller mänskliga kontakter och jag tror inte jag vill det heller. Det löser sig. Såklart.


Mån och tis har vi varit i skolan och jobbat HÅRT. Jag är så trött på min grupp att jag vet inte... Jag har inga ord. Dom är som tjejerna i filmen "Mean Girls", en film som jag aldrig har sett hela (för att den är SÅ JÄVLA DÅLIG), men som jag gärna vill älska bara för att Tina Fey har skrivit den och Amy Poehler, (mina idoler) är med.. Hur som helst innehåller filmen precis det titeln säger: elaka tjejer. Och min grupp.. Mmm. Speciellt E och T. Och dom två tillsammans är nog lite problemet. Tänker inte analysera sönder det men. Ja. Elakt är det. Och jag är är liksom den felande länken i gruppen, om man säger så. Hahaha, men det gör inget. Det är mindre än två veckor kvar, sen aldrig mer. Eller ok, jo såklart blir det fler gånger men.. Hahaah, förhoppningsvis inte exakt denna grupp. Hahah! Fick dock, tack vare just nämnda människor veta en extremt bra nyhet igår. Eller nej, två faktiskt. Gustav i klassen har "tagit studieuppehåll" vilket betyder att han inte kommer gå i vår klass nåt mer. Yey. Dessutom har en av de andra killarna, A, gjort samma sak. Jag har inte pratat så mycket om honom, för jag har liksom inte haft med honom att göra. Däremot vet jag att han är speciell, det har varit många konflikter med honom inblandad, han verkar vara en ganska bortskämd liten skitunge och ja, det kan ju vara rätt så jobbigt. Heheh... Men nu har han tagit uppehåll han med, så det är bra.


Idag ska jag förbereda min opponering som inträffar på fredag. Jag måste gå till skolan imorrn och lyssna på alla andras skit, men, ja... Det löser sig. Hahaha.. Jag har ju börjat prenumrera på Storytel så om jag är lite smidig kan jag lyssna på bok istället. Hahah... Hade velat gå och bada idag också, men jag får se om jag hinner. Badade inte förra veckan och det känns tråkigt. Dumt att inte gå iaf EN dag i veckan...   


Nä dags att göra lite nytta. Hej då.



    

Av blajblaj - 16 mars 2015 09:02

Uppsatsen blev som den blev. Men jag är så jävla nöjd när jag ser hur mina kurskamrater har suttit och slitit och våndats och haft magsår hela helgen på grund av det här! Hahah, jag åkte till Karlstad och lyssnade på musik istället. Så jävla göttigt. Men nu på morgonen slrev jag klart och har sen slängt upp den på vår klassida på pbworks. Den är inte särskilt bra, men det är iaf gjord. Sen blir det opponering och då får jag en sista chans att göra ändringar och sen är klart. Mums. Sen ska jag bara genomlida visningen av vår film, som blir DET sämsta i mannaminne, men.. Ja, skitsamma. Jag får se det för vad det är, en film gjord i en kurs på högskola. Inte mer, inte mindre.


Men helgen!! Åhhh vilken härlig helg jag har haft. Jag har inte ens ord att beskriva. SÅ jag skiter i det. Men göttigt var det och jag längtar redan tills nästa gång... När det nu blir. Hehe... Nåväl, det som händer händer.


Idag ska jag tydligen till skolan, och jag har bilen, för OM vi kan lyckas övertala E att spela in mer film. Jag funder på att vara barnslig och bara, nä, jag orkar inte. Nä jag vill inte. Näääää... Men jag vet ju att det bara är larv och att jag inte kommer göra så. Men jag vill. Hahaha... Börjar dock 11.oo vilket är cepeskönt, kan åka hemifrån typ 10.30 Yey!


Och nu borde jag väl äta nåt. Hmm... Ja, ja.. Hej då.

Av blajblaj - 13 mars 2015 11:22

Nu igen... Hahhah.. Jag är jättepeppad inför helgen som, återigen ska tillbringas i Karlstad... Musik, musik, musik på agendan, and aj lavs it. Uppsatsen går sådär, men jag har i princip gett upp. Jag har skickat den för lite korrläsning av systern, men ja.. Det blir va det blir. Sen ska vi ändå ha opponering och då får jag säkert lite ändringar och så gör jag dom, och sen får jag G. Mums. Eller ja.. Det är planen iaf    Heheh.. Asch det ordnar sig.


Jag har fått reda på vart jag ska ha VFU:n också, det blir tillsammans med D och på en riktigt bra designskola, och enda negativa är att det är två till från klassen på samma skola, och ja.. Den ena är Gustav. Huu... Men men... Snart är det sommar.


Siggesta hörde av sig och vill att jag ska provjobba! Jag är jätteglad för det och jag hoppas verkligen dom gillar mig så jag kan jobba där i sommar. Mums. Däremot vill dom att jag ska prova i mitten på arpil? Tycker det låter så sent, hade gärna provat redan nu, och så kunnat, inte vet jag, jobba lite extra kanske? Asch, allt löser sig. 


Nu ska jag fortsätta överpacka mig. Yey! Ajöss

Av blajblaj - 12 mars 2015 07:34

För första gången på flera veckor känns det som... Jag hade tänkt rucka på min SKRIVinstans och åka och bada idag på morgonen men P tog bilen till jobbet och då tar det lite för lång tid att ta sig iväg... SÅ det var ju BRA. För jag måste skriva. Haahah, så gärna jag vill göra andra saker men... Ja, så är det.


Kan inte riktiigt släppa att jag gjorde så dåligt ifrån mig på jobbintervjun. Det känns alltid så konstigt och tråkigt. Och jag menar, vafan? Det värsta är ju att jag får sån.. Ja men dperession, och känner mig SUPERvärdelös. Det kommer såklat gå över men. Ja. Jag vet inte.. Det känns trist just nu.


Skulle skriva massor om hur jag gjorde illa mig på en sax igår och fanskap. Men jag orkar inte. Hahha, så mycket för den där energin va? Ja, ja... Måste skriva. Hej då.

Av blajblaj - 11 mars 2015 07:32

Alltså, jag har skjutit på detta så jävla länge. Det är verkligen inte bra. Nu måste jag ta mig i kragen och bara göra´t. Jag vet ju att det kommer gå "fort" om jag ger mig fan på det. Men, ja, det är så mycket skönare och roligare att göra annat. Och med annat menar jag inget. Hehe... Hade så gärna tagit mig iväg och badat idag också... Men NEJ, jag måste skriva. SKRIVA.


Blev lite deprimerad efter intervjun igår, jag menar... Hur värdelös är en inte om en inte ens kan få jobb på DET stället? Men jag försöker trösta mig med att dom vill ha unga, (lite dumma) wooohooo-människor som liksom gör som dom blir tillsagda. Vet inte.. Blah, det hjälper inte. Skitisamma. Idag ska jag tänka bort det där, och fortsätta hoppas på Siggesta.


Till helgen vankas Karlstad, och spelning med Gehenna! Denna gång ska vi dock inte bo på hotell, vi får äran att bo hemma hos Liiiis. Det blir superbra och ett stort uns billigare. Även om jag gärna hade bott på hotell... Är ju lite bortskämd vad det gäller det den senaste tiden. Men, men! Det kommer bli toppen så här också.   


NU ska jag skriva. Hej då.

Av blajblaj - 11 mars 2015 07:32

Alltså, jag har skjutit på detta så jävla länge. Det är verkligen inte bra. Nu måste jag ta mig i kragen och bara göra´t. Jag vet ju att det kommer gå "fort" om jag ger mig fan på det. Men, ja, det är så mycket skönare och roligare att göra annat. Och med annat menar jag inget. Hehe... Hade så gärna tagit mig iväg och badat idag också... Men NEJ, jag måste skriva. SKRIVA.


Blev lite deprimerad efter intervjun igår, jag menar... Hur värdelös är en inte om en inte ens kan få jobb på DET stället? Men jag försöker trösta mig med att dom vill ha unga, (lite dumma) wooohooo-människor som liksom gör som dom blir tillsagda. Vet inte.. Blah, det hjälper inte. Skitisamma. Idag ska jag tänka bort det där, och fortsätta hoppas på Siggesta.


Till helgen vankas Karlstad, och spelning med Gehenna! Denna gång ska vi dock inte bo på hotell, vi får äran att bo hemma hos Liiiis. Det blir superbra och ett stort uns billigare. Även om jag gärna hade bott på hotell... Är ju lite bortskämd vad det gäller det den senaste tiden. Men, men! Det kommer bli toppen så här också.   


NU ska jag skriva. Hej då.

Av blajblaj - 10 mars 2015 13:04

Det finns, INGEN, chans i hela jävla helvetet att jag får det här jobbet. Alltså. Jag vet inte ens vart jag ska börja... Hur många fel jag gjorde eller hur många fel saker jag sa? Hmmm... Svårt val, svårt val. Heheh... Skitisamma. Jag vetefan om jag skulle palla jobba en hel sommar där i alla fall. Ett jobb e ett jobb, fast jag menar... Jag tror jag kommer ha magont och prestationsångest varje dag på det här stället. Inte värt att nämna namnet och jag tror jag ska ta bort det från gårdagens inlägg (?!)  Det var liksom en sån där intervju där en bara känner att: jag är ta mig fan inte rätt person. PUNKT. Och att alla andra passade sjukt mycket bättre, svarade sjukt mycket bättre saker, och var helt enkelt jävligt mer awesome än mig. På DET HÄR jobbet alltså. Jag kan andra saker. Jag är inte ute efter att folk nu ska peppa mig och säga: joooo, du va säkert JÄTTEBRAAAA, och hujeda mig, du kommer visst få jobbet, etc. Nä, alltså, jag är helt, eller nja nästan helt 100% säker, sägg 99% då bara för att, men det här jobbet får jag INTE. Och tror inte jag vill ha det heller. Så nog om det.


Fick dessvärre svar från Skansen igår, och jag gick inte vidare där heller... Jävligt synd och jag är jätteledsen för det men nu får jag väl hoppas på Siggesta antar jag. Eller, ja... Söka fler jobb, kanske. Haha... Det ordnar sig.


Ska sätta mig med lite kurslitteratur nu. MÅSTE få in nåt vettigt i uppsatsen, och inte bara mitt eget dravel. Så önska mig lycka till och så ba.. KÖÖÖR VI! Wooohooo! (Så va det på intervjun, och vi skulle kalla oss artister. Tänkte bara ni skulle få veta det.) Hej då.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards