blajblaj

Alla inlägg under mars 2015

Av blajblaj - 9 mars 2015 07:13

Somnade med huvudvärk igår, och vaknade med huvudvärk idag... Dessutom lika trött som vanligt   ! Har haft huvudvärk mycket på senaste tiden, undrar vad det beror på? Extra stel kanske? Tycker det borde bli tvärt om eftersom jag faktiskt går och plaskar och sitter i en mjukgörande bastu titt som tätt nuförtiden... Men, men... Det är som det är. Det är ju typ 25 års känslor som sitter i mina axlar och nacke, och jag borde kanske ta itu med det, men ja, jag vet inte... Det får bli som det blir...


Igår var jag på intervju på Siggesta. Det gick bra, tror jag. Jag kan verkligen tänka mig att jobba där, det skulle vara helt ok tror jag. Dessutom är en liksom ute på landet och då kan jag koncentrera min lediga tid på att fixa iordning därute. Så kan jag liksom tänka att jag har sommaren på mig, så att säga... Istället för att tänka att jag har våren på mig och måste vara klar om typ 1 månad! (vilket är en fysisk omöjlighet och det ger bara ångest att tänka så) Under intervjun skulle jag säga vilken plats (siggesta har en massa olika arbetsstationer) som jag tror jag skulle passa på och jag sa... Delin. Där ska en tydligen sälja: kaffe, fika, inredningsdetaljer och vara behjälplig, eftersom det är ett av de första ställena folk går till när dom kommer. Jag tänker att dagen går fort om jag jobbar där.


Sen åkte vi till båtmässan. Vi traskade runt och kollade båtar värda flera jävla miljoner, träffade på folk från P:s jobb och snackade lte skit, och samtidigt som båtmässan är även vildmarksmässan och nu har jag äntligen köpt mig ett eldstål!! Som urtidsmänniskan aka friluftsmänniskan inom mig har längtat! Nu kommer jag kunna göra upp eld närsomhelst. Varsomhelst. Mmm...


Idag ska jag till skolan och redigera. Det sista som hände i skolan i torsdags var ju att Emma i gruppen, var väldigt anti hela vårt arbete inkl uppsatsen och kände sig nödgad att tala om det inför halva klassen OCH våra två lärare? Och ju mer jag har tänkt på det dessto mer stör det mig. Hennes problem liger i att filmen vi har visat klipp ur går på bio. Mmm. Inte det smartaste valet, men låt mig då få påminna om VEM som insisterade på att det skulle bli just den filmen...: E! Ok. Skitisamma. Vi gick alla med på det. Även om jag sa nej från början. Desstuom tror hon att jag och S vill spela in fler scener för att göra vår film mer lik orginalet! Så är icke fallet! Vi måste lägga till scener för det är ungdomarnas röster som ska höras och nu gör dom inte det. De få, små ändringar vi har gjort märks inte ett skit, och därfär ligger vi risigt till. Hon verkar vara väldigt nervös inför uppsatsen och låter det liksom paralysera hela sig. VIlket är skit för det drar ner hela arbetet. Det skulle kunna bli SÅ JÄVLA bra men nu har hon liksom gett upp, så nu kommer det bli skit. SKIT. Är så trötttttt, vill va hemma och sova idag... Orkar inte sitta och tjaffsa med dom där idag. Bläk.


Och så skulle jag färga utväxten igår och slarvade som fan så nu har jag skiiitmycket färg på huden i ansiktet. Mmm, ser ut som en hjälm, faktiskt. Hahahah, ser inte snyggt ut, men jag får dölja det under en mössa. Synd bara att det är vår på riktigt ute och redan 6,7 grader ute. Kommer svettas ihjäl. Haha. Igår gick både jag och P utan jacka och det blåste liksom varmt. Hoppas det blir samma sommar som förra året! Hoppas hoppas!


Nu ska jag göra mig iordning. Ajöss  

Av blajblaj - 8 mars 2015 07:29

Idag ska jag till Siggesta gård för en jobbintervju. Nästa vecka har jag gruppintervju. Sen hoppas jag och BER om att Skansen ska höra av sig!! Herregud så gärna jag vill jobba där. Hrmf. Är än så länge inte ett dugg nervös inför idag. Jag tänker hela tiden: det värsta som kan hända är att jag inte får nåt jobb, och då får jag typ leva på P, och typ.... Va ledig hela sommaren! Mmmm, sweet memories if last summer. Och det kan jag ju liksom inte va ledsen över. Självklart ska jag ju ha ett sommarjobb. Meeeen.... Dessutom kan jag ju alltid gå till soc. Jag menar.. Jag har fan betalat skatt sen jag va 14 år, tycker jag kan få lite hjälp en eller ett par sommrar när jag utbildar mig till den främsta samhällshjäplen som finns: Lärare! Typ. Fast det funkar visst inte så.


Intervjun ska pågå frånkl 9.00 till 11.00, det verkar som om vi ska mingla medan en blir intervjuad i taget? Vet inte riktigt upplägget men det är nåt åt det hållet. Det är ju trevligt, och sen, när det är klart ska vi visst på båtmässan.  Ja, alltså jag och P. Heheh... Jag blev helt plösligt inte sugen alls. Massor med folk, massor med båtar en ändå inte har råd med och svindyrt fika. Hmm.... Vet inte det jag. VI får se...   


Kom precis på att flygbussarna ringde igen... Jag sökte jobb där för flera veckor sen, och det var någon som ringde då, men jag missade samtalet och sen ringde den inte igen. Jag är väl inte superpeppad på det jobbet så jag sket i vilket men nu ringde den igen i fredags när jag och D från klassen va på Liljevalchs... Men. Ja, jag vet inte... Kan ju ringa tillbaka om jag inte får n¨t annat kanske... Nä taskigt, men ja.. Kanske? Heheh...


Nä dags att borsta tänderna och så sticka iväg. Dumt att komma försent till en intervju liksom... Hej då. 

Av blajblaj - 7 mars 2015 09:22

Idag ska jag skjutsa P till centralen så han kan åka till uppsala och spela Magic, sen ska jag ta mig nånstans för lite shopping (jag är helt inne i en shoppingperiod och jag KAN INTE STÅ EMOT) för pengar som jag inte har... Sen ska jag ta mig ut till värmdö och kolla på en vagn och när jag ändå är på g ditut kan jag ju kolla till min vagn, hade lite funderingar på om jag skulle börja montera ner det yttre golvet, men jag vet inte... Det känns fortfarande övermäktigt. Jag pratade om detta med systern och då tipsade hon mig om att göra delmål. Och det låter ju som en riktigt bra idé tycker jag. Så nu ska jag göra lite listor och boka in småsaker i kalendern så får vi se vad det blir av det hela.


Har beställt mer garn också, 50 g är liksom olika långt har jag upptäckt. Hehhe, har älskar garn och hållt på med garn hela mitt liv men aldrig lagt ihop 1+1 typ. Sen beror det ju på vilken strl en har på stickorna också... Hel jävla vetenskap om du frågar mig   . Nystanen kostade bara 15 kr st så jag tyckte jag kunde kosta på mig. Dessuotm var jag tvingen att köpa för det lila garnet är slut och jag har tummen kvar att göra. Så... Att ehhh...


NU ska vi dra. Hej då.

   

Av blajblaj - 6 mars 2015 10:19

Jag ska träffa upp D från klassen och vi ska gå på Liljevalchs och kolla årets vårsalong. Har inte varit där på en herrans  massa år så det ska bli kul. Egentligen är jag sjukt trött men, ja, jag får fejka bort det. Kan ju för fan inte sova mer nu. Hann åka iväg och plaska lite imorse också, det va skönt och jag fick ytterligare en ny vän. De gamla damerna som simmar på näcken är så sjukt trevliga, och glada. Det är verkligen kul att snacka med dom. Jag vill bli kompis med dom på riktigt... Hmm... Heheh..


Igår gick helt ok, förutom en så AWEKWARD grej med den som skulle opponera på mig. Personen visste inte riktigt hur opponering går till så hen typ läste upp hela min uppsats. ( opponering går till så att opponenten berättar en sammanfattning på den uppsats den har läst och sen ger feedback till respondenten som liksom tar till sig/försvarar sig/förklarar sig, etc ) Tillslut fick min lärare bryta av och säga: du behöver inte läsa allt. En sammanfatning går bra, varvid personen svarar: men, eh, den är så bra, jag vill läsa upp hela. Jag visste inte vad jag skulle svara, för det var så uppenbart ett sätt att rädda sig själv, men samtidigt ville jag inte vara brutal så jag typ: ehh tack. Heheh... Sen frågade jag om hon hade några funderingar eller frågor eller bara nån feedback överhuvudtaget, men nä. Inget sånt. ????? Ja ja.. Jag fick det från våra lärare istället. SÅ det funkade ju bra. Dessutom hade jag förberett mig sjukt bra på den jag hade läst så jag fick kredd från lärarna även där. Mums.


Det skulle tydligen ha snöat idag, men det gör det såklart inte. Det regnar. Tack meteorologi, för dina korrekta sianden om vädret. Blach. Tur att en har ett paraply. Jag köpte det för 1,70 £ på primark och det håller fortfarande! Jag får ju vara väldigt bestämd och styra det med en fast hand men som sagt, det funkar fortafarande! Woohoo!


Nu ska jag borsta tänderna och så lyssna lite på bok och sticka ett par varv på mina senaste vantar. Som blir för små, men va fan. Så går det när en snålar på garnet. ( Skulle ha köpt 3 av varje! Hrmf! ) Nån med små händer som vill ha ett par fräsigt lila ullvantar? Bara att hojta till så löser vi det. Ajöss! 

Av blajblaj - 5 mars 2015 08:49

Fattar inte hur jävla snabbt veckorna går. Mars kommer (som vanligt) bara försvinna i ett töcken tillsammans med februari. Men jag klagar inte. Snart är sommaren här och det är ju inte fel. Fast så fort jag tänker på det, kommer lite stress och lite ångest... Har ju "landstället" att ta hand om och jag vet inte hur det kommer lbi med det. I-Landsproblem, javisst, men inte desstom mindre verkliga. Har hittat en vagn som säljs ute på värmdö, ska försöka få till att åka och kolla på den i helgen. Ska ju ändå ut till Siggesta på intervju så det borde gå att ordna.. Fast Värmdö är ju för sig stort som fan, så det kanske är skitlångt från där jag är? Heeeh... Det löser sig nog. P ska kanske till Uppsala och spela Magic och då får han ta ta tåget, såjag kan ha bilen. Funtar på att lasta in gräsklipparna och åka till nån gds-hall och tömma den för att kunna rengöra och torka ut den... Jag hällde ju på "fel" bensin det sista jag gjorde i höstas så den dog mitt i klippningen. Men jag tänker att det borde gå att fixa... Man kan ju testa iaf, vad är det värsta som kan hända liksom?    Hehe...


Idag börjar jag 13, men jag ska träffa D från klassen och käka lunch innan ... Klockan är bara 9 nu så jag har lååång tid innan jag måste åka. Jag känner mig relativt förberedd också, ska ju "testopponera" på min klasskompis och det tror jag är jävligt bra. Lärorikt, som det heter.


Nu ska jag göra nåt. Hej då

Av blajblaj - 4 mars 2015 07:28

Jag ska läsa en massa till uppsatsen, och så ska jag bada, och så ska jag förbereda mig för imorgon då vi ska ha "arbetsstation" med Peer-reading. Det kommer nog bli toppen. Men ja, min kursare hade ju inte skrivit så mycket så det blir ju lagom svårt att komma fram till nåt... Men, men. Det blir bra. 


Men jag har lite bekymmer om hur jag ska ordna den här dagen.. Ska jag bada nu direkt på morgonen, eller ska jag sätta igång med pluggandet? Jag har nästan hunnit färdigt med förberedleserna inför imorrn, så det är egentligen ingen superbrådska. Dessutom gick P till jobbet imorse så jag kan ta bilen till badet och det vinner jag ju en timme på. Missar promenaden dock, men det är ju skitisamma. Men ja, det kanske är bra att starta dagen med lite bad? Typ klämma i mig en avocado och sen åka. Jag har verkligen blivit som min mamma! Hahaha, kan inte äta på morgonen, relativt lat och lite tjock. Jag älskar min mamma, det var inte elakt menat men ja.. Hahah, jag är ju likadan! Läste en artikel nångång, nånstans om att en ( döttrar ) blir som sin mamma när en fyller 32.. Hahah, så ja. Då skedde det förra året. Och det stämmer kanske?


Och hela morgonrutinen är lite off, systern är på affärsresa i sydSverige och det gör at vi inte har vårt dagliga morgonsamtal, vilket stäler till det. Det finns ju alltid så mycket att berätta och säger jag det inte direkt (alltså på morgonen) så glömmer jag. Hahah, värdelös som få.  


Nä men det e lika bra att starta igång. Mormor ville att jag skulle fixa lite grejs till henne också men vi får se om jag hinner... Det va inge viktiga saker så hon kan gott vänta.

Av blajblaj - 3 mars 2015 07:41

Ska till skolan, och träffa upp nästan hela gruppen. VI ska fortsätta redigera vår film, och komma fram till vad vi behöver filma mer. Det blir nog bra... Det går lite långsamt, men det gör inget. E är sjuk också, så det blir vad det blir...


Jag tror jag har fått sump i kaffet? Det rann jävligt fort när jag gjorde iordning det och nu smakar det... Ja, sump. Men jag pallar fan inte att göra nytt, är redan sen och vaknade med pytteliiite huvudvärk som känns som om den kommer växa... Har en dålig hår- & smink dag och jag är så trött på den här kursen nu att jag kreverar. Visserligen bara 4 veckor kvar men ändå! Jag har fortfarande mens och kan inte förmå mig att äta frukost. Kan ju bero på att det smkar sump i hela magen?! MEn ja, tur att en precis fått pengar iaf, så jag kan köpa en macka i skolan... FY fasiken vilket tråkigt inlägg, surt och jävligt. Men det får vara så ibland.  


Så jävla bråttom nu!!

Av blajblaj - 2 mars 2015 07:59

Åh vilken fantastisk helg vi har haft. Så mycket musik, så mycket glada vänner med tillhörande skratt och så jävla trevligt! Personligen var höjdpunkten Mongolian BBQ med Stina, Lisa, Mats, Henrik jag och Peter. MUMS. Maten var supergod, sällskapet ännu bättre, och det var liksom... Ja, jag kan inte riktigt förklarara. MEn som nykter är ju alltid ett sånt häng att föredra. Framför krogen vill säga... Där det liksom är.. Hur ska jag säga. Fylla. Hahahah. Inget fel med det, för dom som är det, men två kvällar i rad är lite magstarkt för lilla mig. Dessutom är jag på ett sånt jäkla dåligt ställe mentalt, självkänslemässigt, och det försvårar ju det sociala med hästlängder. Jag är dock relativt duktig på att tänka bort, och fake it så det syns nog inte. Heheh. Konstigt det där... Varför skulle det göra nåt om det syntes då? Jag ä så kass på det där, men jag är iaf liiiite medveten och det är en liten sväng i rätt riktning. Eller?  Hur som helst var helgen fantastisk. Jag har vår i magen... Enda tråket är att jag missade Fårfestivalen i Kil, som var nu i helgen. Jag hade ju kunnat ta bilen och åkt dit på lördagen: efter den snabba shoppingturen med Stina, Lisa och Henrik, när P ändå var hos sin kompis och spelade magic, och jag bara låg i hotellsängen och stickade, men jag glömde helt enkelt bort det! Synd som fan. Hade nog kunnat hitta massa roliga får/ullsaker. Mums... Det får blir nästa år istället...


Idag vigs åt peer-reading = jag ska läsa en kurskamrats uppsats och hen ska läsa min. Sen ska vi ses heldag på torsdag och då hjälpa varandra med kritik och annat smått och gott. Det kommer nog ble dretbra. Det verkar dock inte resten av klassen tycka. ALLA verkar vilja skriva uppsatsen sista dagen, och vara nervös och skicka den försent etc, så det är typ ingen som har skrivit nåt till idag. Jag fick ungefär 30 meningar i den uppsatsen jag ska läsa. Hela uppsatsen ska vara på minst 10 sidor (!). Jag har skrivit typ 30 meningar nu, i detta inlägg!? Och det kan man knappast kalla B-uppsats, va? Mmm.. MEn det kommer bli bra. Jag får försöka hitta massa saker att tipsa henne om, typ forskning och kurslitteratur och så... Det blir bra.


Har hunnit hjälpa mormor också, körde ner henne till affären och fixade lite grejsamojs, och det blev hon nog glad för. Det e skönt att kunna hjälpa till även om jag är arg på henne allt som oftast! Hahah, det är väl så det ska va... Kanske?


Vill bara lägga mig i soffan (som vanligt) och typ pilla mig i naveln. Det kanske blir så...  Hej då

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards