blajblaj

Alla inlägg under november 2015

Av blajblaj - 5 november 2015 07:58

Hann inte alls så mycket som jag borde igår. Så nu är jag sååå stressad. MÅSTE dessutom in till skolan och byta skissbok med Diana, den måste jag dessutom göra en opponering på. Gaaah... Vet inte vad det blir av allt det här. OCh jag har fan inte slappat alls. Jag har jobbat som fan?!? Hrmf. Jaja.. Allt ordnar sig. Det blir ordbajs på hög nivå imorrn. 


Sa upp mig från styrelsen igår också. Har inte fått nåt svar, men det kunde jag ju vänta mig av gubbstruttarna. JÄvla idioter. Men jag valde att inte provocera, jag sa bara upp mig utan förklaring. OM dom nu skulle bry sig får dom fråga och då tänker jag vara ärlig. Men det betyder ju att jag måste lägga det här bakom mig. Tänker att jag får spy ut om det här i bloggen, men hålla det på ett minimum IRL. Jag tror ju för sig att dom faktiskt blir glada... Innerst inne. Jag har liksom ingen funktion och dom har varit sura på mig för hemsidan sen dag 1. Och det verkar ju inte gå över. Så det här blir bra. Nu kan jag sakta men säkert återgå till förr. Till som det var förr. Pratar inte med nån, har det bara skönt och trevligt ute på campingen... Mmmm, längtar. 


Fick mig ett långt samtal med fantastiska Steeeen igår också. Det va jävligt nice, men en fråga har dykt upp sen vi la på: Om dom nu kan strunta i ättikan, varför har dom den från början???? Va?? Tycker vi ska börja forska inom detta. Kan säkert koppla det till något pedagogiskt... Hrmf. Hade det handlat om män hade dom fan inte använt nån jävla ättika!!?


Nä nu måstej ag stressa klart min historiebok. Graaahhh.... Hej då

Av blajblaj - 4 november 2015 07:53

Jag får fan magsår av dom där kacklande tupparna. Jag har återigen struntat i att göra en grej som jag sa att jag skulle göra. Så när frågan kom, om jag hade gjort det, via mail från en av styrelsemedlemmarna igår morse, så hade jag ett val. Jag kunde säga: nej jag har inte gjort. Eller jag kunde försöka få tag i personen och sen säga att jag har försökt. Hmm... Dessvärre valde jag det sista. Får dessutom tag på personen, vars husvagns som står uppställd på en parking och som ska avlägsnas. Berättar styrelsens beslut, får en jobbig livssituation som förklaring och säger: det är ingen fara, vi ville mest få igång ett samtal, se vem du är och se till att du inte bara lämnar vagnen vind för våg. Men tillägger att jag hör av mig om det blir bråttom.


Svarar på mailet och skriver exakt det det jag hade sagt till personen. La till att om det var så att jag hade missuppfattat styrelsen och det det va SUUUUPER bråttom att ta bort vagnen så kunde jag höra av mig till honom igen. Får direkt ett svar där gubbfan skriver: 


Hej Jenny
Jag vill att han tar bort den NU, vad jag vet så har han inte haft någon kostnad eller, fråga även om han har nyckel?
 


Och det är allt?? Jag menar?? Va?


1. Är det du som är allsmäktig härskare på campingen och kan styra och ställa som du vill?

2. VARFÖR är det bråttom?

3. Kan vi inte vara lite medmänskliga och bara låta saken vila ett par veckor. Personen med vagnen har ju redan haft den där i flera år gratis och nu helt plötsligt ska vi gorma och skrika?


Kan vi inte bara vara trevliga och lösa saker på normalt jävla folkligt sätt? Varför ska det skrikas och bråkas hela jävla tiden för?? Gaaaaahhh. Jag svarade i affekt och ifrågasatte varför det var så jävla bråttom? Det har jag inte fått svar på, så jag antar att gubbarna ÅTERIGEN sitter på kammaren och pratar om hur dum jag är som typ vååååågar ifrågasätta gubbmakten. För det är det jag tror har hänt... Flera i styrelsen har blivit maktgalna. En annan person köpte nyss en båt och utan att fråga om det är ok, så bara: jag ställer den på det allmänna stället som egenteligen är till för alla, för att jag vill det! Åhhh, Jag är så trött på hela styrelsen, ja hela jävla campingen faktiskt att jag MÅSTE avgå. Jag tror ju egentligen dom vill det också, men.. Ja. Om inte annat kommer dom säkert avsätta mig vid nästa tillfälle. Hahhha. Det kan dom gott ha. Fast det vore ju bättre för mig, för då skulle jag inte vara svikaren, utan istället den som DOM inte vill ha. Hmm... Vore nice. VIll så gärna tillbaka till den tiden då jag inte kände någon därute och inte hade med något att göra. Pratade bara med de närmaste grannarna och allt var frid och fröjd.


Nä nu ska jag sätta igång med skolan. Ska till mormor och hänga lite från kl 10.30, för hon ska få besök av nån läkare och det ska utredas. Bäst om någon som förstår språket är med då! Heheeh... Danskjävlen.


Ajöss 

Av blajblaj - 2 november 2015 07:28

Ja då har jag gått 9 veckor in på mitt tredje år på konstfack. Det känns lite underligt och dessutom som att det inte är så värst långt kvar. Jag börjar dock verklige inse att min passion inte ligger för bildämnet, det har det ju aldrig gjort, och det har jag ju alltdi vetat... Men ju mer jag låter tanken sjunka in dessto mer känner jag att det är slöjd som är min grej. Egentligen bprde det ju kännas jobbigt!? Typ, jag har slösat bort både tid och csnpengar på snart tre år på konstfack, men jag tänker inte känna så. Däremot tänker jag söka en annan utbildning. På riktigt den här gången. Göteborgs universitet har en som heter:

Ledarskap i slöjd och kulturhantverk, 180 hp

och jag täker söka den. Kommer jag in så kommer jag in och då löser jag saker och ting. I annat fall går jag kvar på konstfack. Easy peasy. Det finns ju sjukt många frågetecken, men jag får ta det när det kommer. Typ.. Jag gillar inte Göteborg, och då tänker jag bo där i 3 år? Vara iväg från P i 3 år (ja jag fattar att jag kan åka hem när som helst, men det blir ju skillnad) Jag har som sagt redan slösat 3 år, vilket betyder att jag antagligen inte kommer ha csn så det räcker för sista året... 


Oj bråttom


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards