blajblaj

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av blajblaj - 24 januari 2016 12:40

Och ändå inte.

Ligger i soffan och kollar på x-files. Det är så jävla bra. Inte nog med att karaktärerna och skådespeleriet håller sjukt hög klass vi får också följa med på en snabb historia i hur datorn föddes, blev användarvänlig och utvecklas! Haha. I första säsongen är det en riktig tjock ful gammal burk Scully skriver på men nu, i säsong 4, är det ett nytt typsnitt och den har blivit svart istället för den snygga cremevita färgen alla datorer hade under tidigt nittiotal. I varje säsong har både hon och Mulder nya datorer som är lite modernare än den innan. Det är fantastiskt. Det är modern historia.

Jag hat stickat klart mössan, den blev lite för liten men anledningen till det va för att jag inte visste hur det avslut jag tänkt skulle funka. Ville inte att det skulle bli en spets på huvvet och jag visste inte hur lång tid det skulle ta att få ihop hålet. Men det funkade precis som jag hoppades, hålet gick ihop snyggt och snabbt. Så nu vet jag att göra den längre innan jag börjar ta ihop den. ? Men den funkar. Och är relativt snygg. Och gick fort att göra...

Nu ska jag göra klart socka nr 2. Makan till den jag gjorde innan... Sen ska jag lära mig tvåändsstickning. Får se om jag har tålamod nog. Det är liksom ett lite långsammare tempo på den stickningen och speciellt innan en blir van. Men men. Det är nog värt. Det gpr att göra så mycket olika mönster som blir superfina. Och det är ju kul. ? Så... Lite mer X-Files och så får vi se hur den här dagen utvecklar sig.

Ajö.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards