blajblaj

Alla inlägg den 25 januari 2016

Av blajblaj - 25 januari 2016 08:02

MAO måndag. Nu kommer jag skriva en amssa saker som jag skrivit förr men der är så. Jag måste få älta: Igår var jobbig. Men bra. Jag fick inte riktigt det jag behövde men, jag fick ett lugn, och en ro. Allt kommer ordna sig, jag vet det. Jag vet att jag har sagt det, ungefär hela tiden sen jag blev dumpad och det går i vågor att jag tror på det. MEN, tiden. Jag måste låta tiden gå. Inte ha bråttom. För jag har ju inte bråttom! SÅ, nu är det mitt nya mantra. Låt tiden gå i sin takt. Stressa inte. Och så får det vara bra så. Jag kommer kanske krascha nån dag framöver men det tar jag då. Just nu känns livet ändå drägligt... It´s gonna be all about me. Nuff. 


Idag ska jag skjutsa ner mormor till centrum för en klippning och sen ska jag gå till badet och köpa simkort. Och så ta mig en simtur såklart. Ska vara hemma hos mormor vid 10 och tänker mig att det tar en timme, en och halv kanske. Sen knata till badet, det tar en haltvimme... Dom stänger 15.00 idag så jag har inte all tid i världen, men det räcker nog.   


Hela den här veckan är en slappvecka: måndag = självstudier (utan något att läsa, eller skriva, för vi har inte kommit så långt än??!) Tisdag = Studiebesök på livstycket i tensta från kl 10 och det står ingen sluttid, det brukar betyda typ en timme, eller mindre... Onsdag = Studiebesök sidenväveri (YEY!!) 12.50 utan sluttid. Torsdag = Självstudier Fredag = halvdag med grupphandledning inför bokuppslag. Jag tror jag överlever. Hahaha... Kanske blir simning flera dagar denna veckan? Vem vet.


Jag är rädd att min dator sjunger på sista versen. Den har på ett dygn blivit rent ut sagt jävlig. Den är sjukt seg, segare än vanligt alltså, och förstår inte mina kommandon. Och när den förstår säger den hälften av gångerna att den inte vill. Mmm... Men jag har ju haft den här sen 2010 och det är ju ingen direkt high tech fancy dator. Så den är gammal. Och trött. Och jag har behandlat den dåligt, men diverse dumma nedladdningar etc. Jag får skylla mig själv. Men jag har lagt över alla viktiga papper och grejsamojs på min externa hårddisk och skulle den krascha har jag iaf kvar alla "viktiga" grejer. Vad är viktigt, egentligen?? Nä nu är det dags att klä på mig, och dra till mormor. Det blir bra.


Ha en bra dag. Det SKA jag ha.        

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards