blajblaj

Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Mmm, CSN.

Av blajblaj - 21 januari 2016 07:57

Lånade pengar, mmmm... Men men, det kallas överlevnad. Har mycket räkningar dessvärre, men jag SKA spara en stor jävla summa denna månaden. Och sen ska jag spara lite mer än jag gjort hittills. Enligt mina beräkningar borde jag ha MINST 10.000 på sparkontot i maj, men förhoppningsvis lite mer. Ska försöka sälja lite grejer. Hmm, har nog inget som någon vill ha men. Ja, försöka kan jag alltid. Och så bara rätt in med pengarna på sparkontot. Och sen ska jag köpa en bil. Drömmen är en bil med dragkrok och styrka nog till att dra min husvagn! Heheh.. Skulle vara magiskt att kuska Sverige (Norden?) runt i sommar. Hahah, som sagt, drömma kan jag alltid.



Igår såg jag en dokumentär om en kvinna som har en bondgård ute på vischan i norska fjällen tillsmmans med sin familj. Eller, nja, men jo. Hehe, hur som helst, hon sa så bra saker och var helt magisk: "Det handlar om att gripa möjligheter i flykten, istället för att planlägga strikt. När en ser en ny möjlighet så griper en den och ser vart det bär". Och så tänker jag fan leva från och med nu. Det blir vad det blir och jag får inte vara rädd för vad som än händer. Jag blev så imponerad av henne. Hon var cool.  

Idag har vi ett studiebesök på ett galleri. Kl 14.00 Mmm... Det är TUNGT att vara bildlärarstudent.   Nu ska jag fixa dom därna jäkla räkningarna. Sen får det bli lite soffhäng, och så måste jag klä på mig och åka runt 12-13 tiden. Bra. Det blir bra. 



 
 
Ingen bild

Me

21 januari 2016 09:42

Det låter som en bra dröm att bara dra runt och uppleva nya platser och möten med andra människor :) Kanske prova på att studera eller jobba på annan ort tex

blajblaj

21 januari 2016 10:03

Joo... Dessvärre vet jag av erfarenhet att just jobba (var i Norge i 3 månader ) eller plugga utomlands ( skulle vara 3 månader i Spanien men det blev bara 6 veckor pga jobbiga omständigheter) inte funkar för mig. Men att ha semester är ju en annan sak! ? Och det skulle vara magiskt!

 
Ingen bild

Me

21 januari 2016 17:21

Så sant :P det är inte bara och ta nästa tåg och dra hehe. Hur länge ska man vara borta? Kanske aldrig återvända? Var ska man bo? Vad ska man göra med sitt nuvarande boende? Vad kostar en flytt? Hur avbryta avsluta jobb, studier, socialt umgänge osv....

Mycket att tänka på där buhu :P men men allt kan hända.

En bekant till mig, en arbetslös jurist bosatt i Södertälje, fick jobb i Jönköping och bostad där, allt inom loppet av två veckor huhuhu ... han släppte i princip allt och bara drog ... han grep verkligen möjligheten i flykten!

Kanske är många försiktiga och tänker att: "Jag vet vad jag har, men inte vad jag får" osv osv, troligen ett säkerhetstänkande men det innebär också att man går miste om många möjligheter.

Man målar liksom in sig i ett hörn på något sätt och lullar på i gamla hjulspår fast man egentligen inte vill :O

blajblaj

21 januari 2016 19:25

Visst är det så. Och trivs en är det ju ingen fara, men är en olycklig då måste en våga göra något åt det. :)

Häftigt med vännen! Jag beundrar folk som gör såna saker och får det att funka. Som sagt: gripa möjligheter i flykten!

/P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards