blajblaj

Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

Och imorgon är det februari

Av blajblaj - 31 januari 2016 15:35

Jag vet att jag skrev imorse, och jag menar... Tre månader är ju lång tid. Och även om det stundtals har känts som evigheter så har det ändå gått fort. Inte för det gör varken till eller från, MEN det gör att våren kommer närmre. Imorgon är det FEBRUARI ta mig tusan. Februari brukar alltid gå fort.    


Har postat grejerna. Det blev ÅTERIGEN dyrare än jag trodde. Fattar inte hur det inte kan stämma när jag räkanr ut på tradera och sen bara, näpp! Och så stämmer det inte när jag kommer till affärn. SKit. Men, ja. Livet. Mer plats i garderoben och jag gick ju inte back, så. La upp en till annons, den där jäkla Calvin Klein pyjamasen jag fick av P första julen. Har aldrig använt toppen, och växte ur byxorna ungefär två dagar efter att jag fått dom. Så varför behålla den? Har inte gillat den ändå och det verkar ju vara märkesgrejer som går bäst på tradera. Skumt nog. Fattar inte hur han tänkte. Men det är ju inget nytt.


Har kommit till sässong 6 på x-files. Vissa avsnitt är så jävla skumma. Heheh... Riktigt humoristiska. Och andra är superallvarliga med hot från en regering som styr allt och alla. Haha. Men bra är det likväl.


Storhandlade när jag ändå var nere i centrum. Nu borde jag inte behöva köpa annat än vardagsgrejer, typ mjölk och ägg och sånt. Har frysen och skafferiet fullt och tänkte göra en sport av att faktiskt börja laga mat av det jag har och inte bara köpa på mig mer och mer. Sen får vi se vart det landar, men... Ja. Så tänkte jag. Det är väl det enda som är skönt med att vara singel: äta vad en vill, när en vill hela tiden. Haha. En sak som jag har märkt är att tiden är annorlunda för mig just nu. Jag har nästan slutat kolla klockan, och går på nån inre variant. Äter när jag är hungrig, somnar om jag blir trött och så vidare. Det gjorde jag aldrig med P. Inte innan honom heller för den delen...


Har märkt att jag tänker: först var jag med P  men nu är jag inte med P. Men sen ändrar jag mig och tänker: FÖRST var jag ensam. Sen var jag med P och nu är jag ensam igen. Vet inte vilket som är bäst. Värdelös känner jag mig.


Nu blire liggsår i soffan igen. Ajöss      

 
 
Ingen bild

Me

2 februari 2016 19:09

Kul att x-files återkommer på TV ... men men känner inte riktigt igen mig. Tyckte Fox Moulder var så frånvarande och Skully så annorlunda och tillgjord, kände inte igen mig, eller kanske är det jag som förändrats :o

En annan bra serie var "Lost" jättebra i början men sedan blev den mer och mer psykadelisk-psykotisk och man fattade tillslut ingenting, slutade kolla på serien efter typ avsnitt 789 eller något sådant ...har ingen aning om hur den slutade :P

Sensmoralen: man ska sluta när man är på topp heheh

blajblaj

2 februari 2016 22:43

Håller med! Och både Mulder och Scully ser så gamla ut... Det får mig att tänka att jag är gammal! Hade exakt samma upplevelse med Lost. Haha.. Det va så jädra bra i början! ? Och blev kasst. Sannerligen ska en veta när det är dags att sluta...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards